VOIP

Firma nasza jest operatorem VoIP wpisanym do rejestru UKE pod nr 7037 od 2007 r . ( wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych UKE nr OSS-WEP-6400-76/07 z dn 21.05. 2007 r. )

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) –technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP nazywana „telefonią internetową”. Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne „połączenie ciągłe” i np. przesyłanie innych informacji w czasie gdy rozmówcy milczą.

Uruchomienie telefonii VoIP, pozwala zastąpić standardową linię telefoniczną, linią VoIP z numerem telefonu z dowolnej strefy numeracyjnej, a jednocześnie znacznie zmniejsza koszty połączeń wychodzących poza własny prefix (szczególnie międzynarodowych). Obecnie dla tego typu połączeń istnieje możliwość dzwonienia na dowolny numer telefoniczny na całym świecie, jednak niektórzy operatorzy ograniczają możliwość połączeń na bezpłatne infolinie i telefony alarmowe. Nasza firma, jako operator VoIP, proponuje naszym Klientom usługę pełną bez ww ograniczeń w wersji pre-paid (opłacanej z góry) lub umowy abonamentowej. Do wyboru mamy kilka pakietów abonamentowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb Klienta.

Uruchomienie telefonii VoIP w centrali firmy oraz w jej filiach pozwala na stworzenie zintegrowanego, jednolitego systemu telefonicznego. Dzięki temu rozmowy przychodzące na nr miejski w siedzibie głównej firmy, w razie konieczności, mogą być przełączane na aparaty wewnętrzne w placówkach podległych. Ponadto rozmowy między siedzibą główną, a placówkami podległymi i odwrotnie są prowadzone bez udziału operatora („za darmo”)

UWAGA ! Warunkiem sprawnie działającego systemu jest posiadanie dobrych łączy internetowych we wszystkich placówkach. Istnieje możliwość przetestowania łączy pod kątem uruchomienia poniższego systemu.

Poszczególne systemy VoIP różnią się nie tylko ceną połączeń, ale również sposobem „podłączenia” się do globalnego systemu.

Zalety w porównaniu z telefonią tradycyjną:

W przypadku korzystania z telefonii VoIP w urządzeniach mobilnych, mogą wystąpić trudności w lokalizacji rozmówcy dzwoniącego na nr alarmowy 112 i tym samym odpowiedniego przekierowania jego zgłoszenia do najbliższej jednostki alarmowej. Rozmówca bowiem bez względu na jego aktualną lokalizację, zawsze będzie prezentował się numerem telefonu z tym samym prefiksem.